Triki i chwyty w brydżu
Sygnalizacja podczas licytacji
Sygnalizacja to raczej technika niż zasada gry. Program stosuje i interpretuje wszystkie przedstawione tutaj konwencje i sygnały. Temat jest zbyt szeroki, żeby go streścić w kilku wierszach. Wszystkie konwencje, od najprostszych do najbardziej skomplikowanych, są automatycznie alertowane przez program w miarę zgłaszania kolejnych odzywek. Podaje także wyjaśnienia, bardzo przydatne zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych graczy, którym umożliwia nieskończone doskonalenie swojej gry.
Przyjęto system francuski, ze starszą piątką jako konwencją podstawową. To obecnie najbardziej znany i najczęściej używany standard na świecie. Najpopularniejsze konwencje to:
starsza piatka, 1BA 15-17 PH, 2BA 20-21 PH, 2 forsujace do dogranej, silne nieokreslone 2, slabe 2 i 2, Stayman, Blackwood 30-41, Cue-bid, Relay, maly i duzy Teksas,, Chassé-Croisé, Splinter, Roudi, Truscott, Lebensohl, Canapé, Ping-pong, 3BA Gambling, sprecyzowany Cue-bid Michaelsa..
Sygnalizacja podczas rozgrywki
*wistowanie w celu wskazania parzystej/nieparzystej liczby kart w kolorze
*wistowanie czwartą kartą z długiego koloru przy kontraktach bez atu
*klasyczne wistowanie najstarszą kartą sekwensu
*zachęcanie silnymi kartami i zniechęcanie słabymi niezależnie od rodzaju kontraktu
*przy zrzutce także bezpośrednie wywołanie danego koloru
Trochę strategii
W pierwszej kolejności wychodź z koloru zapowiedzianego przez partnera lub z ciągu honorów (A, , D albo , D, W itp.). Przy grze z atu wychodź z SINGLA (jedynej karty posiadanej w danym kolorze) w kolorze innym niż atu.
Przy grze z dziadkiem licz swoje lewy kolor po kolorze. Jeśli brakuje ci lew, wypromuj swoje karty niższej rangi.
Aby wypromować kartę w danym kolorze, możesz:
*wyjść silną kartą z tego koloru, aby spadły na stół starsze figury przeciwników;
*spróbować wyimpasować kartę wyższej rangi, tzn. wziąć lewę honorem, przy jednej szansie na dwie;
*przebić atutem ze stołu. ABC obrony: wyjdź ponownie w kolor partnera, zasygnalizuj swój silny kolor silną kartą, a słaby – słabą.